سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زنان ایران
 
قالب وبلاگ

 

دوست دارید ازدواج کنید اما احساس می‌کنید که هیچ کدام از مردان جهان به شما توجهی ندارند و حتی حاضر نیستند به‌عنوان یک گزینه احتمالی به شما فکر کنند؟ اطراف‌تان کسانی هستند که مشترکات زیادی با شما دارند اما آن‌ها هم تنها به‌عنوان یک دوست روی شما حساب می‌کنند و تمایلی به ازدواج با شما ندارند؟

دوستان دوره دبیرستان و دانشگاه‌تان یکی‌یکی سر خانه و زندگی خودشان رفته‌اند و احساس می‌کنید که تنها مانده‌اید؟ اگر مدام ذهن‌تان را با این فکر و خیال‌ها پر کرده‌اید، بهتر است دست بردارید و از مجردی‌‌تان یک بحران پر از غصه نسازید.

شاید هنوز آمادگی ازدواج ندارید و نتوانسته‌اید آنطور که باید برای ساختن یک زندگی مشترک آماده شوید. ازدواج کردن موضوعی نیست که بتوان برایش الگو و راه حل ارائه کرد اما شاید با خواندن مراحل زیر بتوانید برای ازدواج‌تان آماده‌تر شوید و دست از این نگرانی‌ها هم بردارید.

ادامه مطلب...

برچسب‌ها:

[ پنج شنبه 90/12/25 ] [ 12:27 صبح ] [ طهورا ]

 

علت کاهش تعداد زنان در مجلس چیست؟ آیا زنان جامعه به کاندیداهای هم‌جنس خود کمتر رای داده‌اند؟ در این راستا برخی معتقدند زنانی که در ادوار گذشته به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرده‌اند، چندان در راستای تحقق مطالبات زنان حرکت نکرده‌اند و در واقع مطالبات زنان را نمایندگی نکرده‌اند
خبر کوتاه و در عین حال قابل تامل است؛ تاکنون بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت کشور 225 منتخب مجلس نهم مشخص شده‌اند که از این تعداد فقط سه نفر آنان، زن هستند.

برای رقابت نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 5395 نفر در سراسر کشور ثبت‌نام کردند که از این تعداد، 4967 نفر مرد و 428 نفر زن بودند. از این تعداد زنان نیز حدود 120 نفر برای حوزه انتخابیه تهران ثبت‌نام کرده بودند که البته بعد از مدتی شش نفر از آنان انصراف دادند و در بین 547 کاندیدایی که در حوزه انتخابیه تهران صلاحیت‌شان مورد تایید قرارگرفت و در رقابت برای کسب کرسی‌های مجلس نهم حضور داشتند 90 نفر آن‌ها زن بودند.

براساس آمار منتشره از سوی ستاد انتخابات کشور، 3454 نفر در 207 حوزه انتخابیه در سراسر کشور رقابت کردند که از بین آنان تاکنون 225 نفر منتخب مجلس شورای اسلامی مشخص شده‌اند و تنها سه کاندیدای زن از حوزه‌های انتخابیه ساوه و زرندیه،‌ سراب و مهربان و اصفهان جواز آماری حضور در ساختمان بهارستان را کسب کرده‌اند. همچنین عشرت شایق از حوزه انتخابیه اسکو و آذرشهر و عفت شریعتی از حوزه انتخابیه مشهد و هشت زن دیگر نیز از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر به دور دوم انتخابات راه پیدا کرده‌اند.

البته در دی‌ماه و زمانی که ثبت‌نام برای کاندیداتوری انتخابات مجلس نهم به پایان رسید، کارشناسان اعلام کردند که تعداد زنان ثبت‌نام‌کننده در این عرصه نسبت به مجلس هشتم 33 درصد کاهش پیدا کرده است.

در حالی که زنان ثبت‌نام‌کننده در انتخابات مجلس هشتم 590 نفر بودند، این تعداد در انتخابات مجلس نهم به 428 نفر رسید و پس از این بود که برخی کارشناسان، نسبت به کاهش حضور زنان در عرصه قانونگذاری هشدار دادند. در این راستا برخی معتقد بودند یکی از علل کاهش ثبت ‌نام زنان برای کاندیداتوری، قرار دادن شرط داشتن مدرک کارشناسی ارشد برای حضور در انتخابات بود اما از نگاه تعدادی دیگر از جامعه‌شناسان، این موضوع دلیل قانع‌کننده‌ای محسوب نمی‌شد؛ زیرا آن‌ها تاکید می‌کردند که میزان حضور زنان در عرصه‌های دانشگاهی و آموزشی از نظر کمیت بیشتر از مردان است.

ادامه مطلب...

برچسب‌ها:

[ پنج شنبه 90/12/18 ] [ 3:50 عصر ] [ طهورا ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ
امکانات وب